黄昊课题组
HUANGHAO LAB

The Hao Huang lab aims to discover small molecular anticancer drug leads.  We employ Fragment Based Drug Discovery (FBDD) and structure based drug design to discover inhibitors targeting important proteins in cancer signaling pathways. In the process of discovering novel anticancer drugs, we use integrative approaches of structural biology, chemical biology and computational chemistry. Specifically, we work on the drug discovery targeting the ubiquitin-proteasome system (UPS). Self-motivated students, postdocs and research associates are encouraged to contact me if you are interested in joining our research lab.

我们实验室的研究兴趣在于开发化学小分子抗癌药物。我们的研究对象是癌症相关信号通路,特别是泛素化体系中的重要靶标蛋白。我们利用核磁共振NMR、晶体衍射X-ray等生物物理方法进行药物小分子片段筛选,并解析药物小分子片段与靶标蛋白的复合物共晶结构。在蛋白质与药物片段复合物晶体结构的基础上,我们利用计算化学等方法进行合理的药物设计与优化,开发具有高特异性、高亲和力的化学小分子抗癌药物前体。我们的研究课题将基础研究与药物开发直接联系起来,努力实现化学生物学与结构生物学在抗癌药物开发上的有效结合。在开发抗癌靶向药物的研究中,我们将与本院各个实验室建立紧密的合作,目标是开发出有中国自主知识产权的抗癌新药。欢迎化学化工、生物学、药学等相关专业的同学、博士后和研究助理与我联系,加入我们的研究团队!

图1